Πως να κάνω μόνος μου SEO

Πως να κάνω μόνος SEO

Το SEO όπως αναλύσαμε και σε άλλο άρθρο του blog μας (βλέπε εδώ) είναι ένα νευραλγικό κομμάτι της ιστοσελίδας μας. Είναι ο τρόπος με τον οποίο μας κατατάσσει η Google στις αναζητήσεις της.
Μία σελίδα που έχει καλό SEO αυτόματα σημαίνει πως έχει πολύ καλή οργανική επισκεψιμότητα, δηλαδή χωρίς να πληρώσει για διαφήμιση ο κόσμος την βρίσκει μέσα από τις αναζητήσεις του στη Google.


Το κριτήριο για να χαρακτηρίσουμε μία σελίδα με καλό SEO είναι να εμφανίζεται στην πρώτη ή στην αρχή τουλάχιστον της δεύτερης σελίδας των αναζητήσεων. Αυτό συμβαίνει διότι από μελέτες έχει προκύψει το συμπέρασμα ότι κάποιος σπάνια θα πάει στη τρίτη σελίδα με τα αποτελέσματα όταν ψάχνει κάτι. Συνήθως μέχρι τη δεύτερη σελίδα φθάνει. Αυτό ο κανόνας βέβαια έχει και τις εξαιρέσεις του.


Αντιλαμβάνεστε λοιπόν τα οφέλη του να έχετε μία σελίδα με καλό SEO είναι πολλά.
Τα κυριότερα δύο όμως είναι πως η απήχηση της σελίδας σας είναι τεράστια αφού την βλέπει πολύς κόσμος και μάλιστα κόσμος που ψάχνει κάτι σχετικό με εσάς, αλλά και φυσικά έχοντας καλό SEO δεν χρειάζεται να ξοδεύετε χρήματα σε διαφήμιση.

Πως μπορείτε να κάνετε SEO ?

Πως να κάνω SEO

Το SEO αποτελείται από δύο βασικές κατηγορίες. On page SΕΟ και Off Page SEO, ας τις δούμε αναλυτικά μία μία όμως:

On Page SEO.

Για καλύτερα αποτελέσματα προτείνουμε τη  χρήση του Yoast SEO plugin , το οποίο υπάρχει στο WordPress Repository και είναι δωρεάν στη βασική του έκδοση.

Είναι όλες οι ενέργειες που κάνουμε για την βελτιστοποίηση μέσα στην ίδια τη σελίδα, δηλαδή ενέργειες όπως:

  • Η1 titles
  • Image Optimization
  • Alt images text
  • Meta Description
  • Keyword Title Tag
  • Keyword In Url
  • Permanink Titles
  • Internal and Outbound Links
  • Page Speed Optimization

Ας  τις δούμε όμως μία προ μία αναλυτικότερα:

H1 titles

Η Google έχει πολύ συγκεκριμένο τρόπο για να αξιολογεί τις επικεφαλίδες και τις  υποκεφαλίδες σε μία σελίδα. Συνεπώς θεωρεί  ότι ο σωστός τρόπος είναι με Η1 μόνο τη πρώτη επικεφαλίδα της σελίδας, έπειτα Η2 όλες τις υποκεφαλίδες ενώ από εκεί και πέρα οι υπόλοιπες κεφαλίδες Η2 και Η4. Να θυμάστε ότι αυτό είναι ένα κριτήριο αξιολόγησης που λαμβάνει πολύ σοβαρά υπόψιν.

Image Optimization.

 Ένας βασικός παράγοντας για να σας κατατάξει ψηλά στα αποτελέσματα της η Google είναι η ταχύτητα φόρτωσης της σελίδας σας. Κανείς δεν περιμένει μία σελίδα να φορτώσει 1 και 2 λεπτά. Την κλείνουμε και προχωράμε στην επόμενη.

Για να μπορέσει μία σελίδα να έχει υψηλή ταχύτητα φόρτωσης, είναι πολλοί παράγοντες που παίζουν ρόλο, ένα από αυτούς είναι και το μέγεθος των εικόνων που περιλαμβάνονται σε αυτή. Είναι λογικό, φανταστείτε μία εικόνα που έχει μέγεθος 40kb και μία εικόνα με μέγεθος 1,20 mb. Προφανώς η πρώτη κερδίζει αφού χρειάζεται απειροελάχιστο χρόνο φόρτωσης.

Υπάρχουν πολλά εργαλεία για να μειώσουμε το μέγεθος των εικόνων μας, τα πιο βασικά όμως είναι το Adobe Photoshop καθώς και κάποιες σελίδες που προσφέρουν το ίδιο αποτέλεσμα on line και εννοείται δωρεάν όπως το tinyjpg.

Alt Images Text.

Όταν εισάγουμε μία καινούργια εικόνα στο WordPress όλοι έχουμε δει πως υπάρχουν δύο πεδία, το title και το Alternative text.

To title όπως δηλώνει εξ΄ορισμού είναι ο τίτλος που θα θέλαμε να έχει η εικόνα που εισάγουμε.

Μερικές φορές συμβαίνει το φαινόμενο κάποιες εικόνες να μη φορτώνονται. Αιτία γι’ αυτό μπορεί να είναι μία μη ολοκληρωμένη μεταφορά ενός site η απλά να έχει όπως λέμε σπάσει η εικόνα. Σε αυτή τη περίπτωση τη λύση δίνει το Alternative text. Στη θέση της εικόνας βλέπουμε μία σπασπένη φώτο αλλά όταν περάσουμε τον κέρσορα απο πάνω εμφανίζεται ένα κείμενο. Το κείμενο αυτό είναι το Alternative text το οποίο μας κάνει μία περιγραφή της εικόνας που ήταν εκεί αλλά για τους παραπάνω λόγους δεν φαίνεται στη σελίδα.

 H Google λαμβάνει πολύ σοβαρά αυτή τη λεπτομέρεια και βαθμολογεί ανάλογα σελίδες που δεν έχουν στις εικόνες τους Alternative Text.

Η εικόνα από κάτω εξηγεί πλήρως  τι είναι το Alt Images Text στα κουτιά με κόκκινη σημείωση.

Meta Description

Πρόκειται για το κείμενο που βλέπετε πριν μπείτε σε μια σελίδα  στο Google κάτω από τον τίτλο της.

Ουσιαστικά πρόκειται για μία μίνι περιγραφή του τι περιέχει η σελίδα. Καλό θα ήταν σε αυτή η μικρή περιγραφή να ενσωματώσετε και το βασικό  σας keyword το οποίο έχετε θέσει. Η Google θέλει να δει μία πρόταση που να περιέχει το keyword σας, συνεπώς θα κρίνει θετικά στην αξιολόγηση  σας αυτή τη κίνηση.

Μπλε γραμμή στην παρακάτω εικόνα

Keyword Title Tag

Όταν δημιουργείτε μία σελίδα το πρώτο πράγμα που σας ζητάει το WordPress να κάνετε είναι να ορίσετε τον τίτλο της. Ο τίτλος όμως της σελίδα δεν παίζει μόνο αναγνωριστικό λόγο. Ένα μεγάλο κομμάτι του SEO εξαρτάται από τον τίτλο της κάθε σελίδας και γι’ αυτό καλό θα ήταν να συμπίπτει με το βασικό σας keyword, ιδανικά βέβαια καλό θα ήταν να είναι ίδιος.

Πράσινη γραμμή στην παρακάτω εικόνα

Permalink Titles

Επίσης το URL καλό θα ήταν να περιλαμβάνει το βασικό τίτλο της σελίδας και κατ’ επέκταση το keyword της.

Κόκκινη γραμμή στη παρακάτω εικόνα

Internal and Outbound Links

Ένα από τα κριτήρια αξιολόγησης της Google είναι και τα εσωτερικά ή εξωτερικά links  σε μία σελίδα. Η Google θεωρεί  ότι μία σελίδα για να έχει content relevancy δηλαδή το περιεχόμενο της να έχει κάποια αξία σε ότι αφορά την ευρετηρίαση θα πρέπει να έχει links που να παραπέμπουν και σε άλλες ιστοσελίδες οι οποίες έχουν αντίστοιχο content αλλά και links που να  παραπέμπουν σε άλλες σελίδες μία στην ίδια ιστοσελίδα. Ένα παράδειγμα γι’ αυτό είναι στην αρχή του post όπου έχουμε εισάγει το link για το τι είναι SEO.

Τέλος θα θέλαμε να αναφερθούμε στο page loading speed. Η συνολική ταχύτητα την οποία χρειάζεται να φορτώσει η σελίδα σας παίζει πρωταρχικό παράγοντα αξιολόγησης για  την Google. Το να φορτώνει η σελίδα   γρήγορα όμως είναι πολλοί παράγοντες που βοηθούν. Εάν μόλις την ολοκληρώσετε κάνετε ένα στο online εργαλείο gtmetrix θα  πάρετε μία πολύ καλή  εικόνα της ταχύτητας αλλά και του τι μπορείτε να κάνετε πάνω στη δική σας σελίδα για να την βελτιώσετε.

Page Speed Optimization

Τέλος θα θέλαμε να αναφερθούμε στο page loading speed. Η συνολική ταχύτητα την οποία χρειάζεται να φορτώσει η σελίδα σας παίζει πρωταρχικό παράγοντα αξιολόγησης για  την Google. Το να φορτώνει η σελίδασα   γρήγορα όμως έιναι πολλοί παράγοντες που βοηθούν. Εάν μόλις την ολοκληρώσετε κάνετε ένα στο online εργαλείο gtmetrix θα  πάρετε μία πολύ καλή  εικόνα της ταχύτητας αλλά και του τι μπορείτε να κάνετε πάνω στη δική σας σελίδα για να την βελτιώσετε.

Off Page SEO.

Είναι όλες οι ενέργειες που κάνουμε όχι μέσα στη σελίδα μας αλλά εκτός. Το πιο βασικό από όλα είναι τα λεγόμενα Backlinks.       

Η δημιουργία Backlinks προς την σελίδα μας, είναι ίσως ο πιο βασικός τρόπος αξιολόγησης μας απο τη Google. H Google λοιπόν κρίνει πως όταν υπάρχουν links προς την σελίδα μας απο άλλες σελίδες τις οποίες έχει κατάταξει ήδη με υψηλή βαθμολογία, τότε αυτό σημαίνει αυτόματα πως το content στη σελίδα μας είναι άξιο αναφοράς.

Ως εκ τούτου ξεκινά να λαμβάνει πιο σοβαρά υπόψιν της τη δική μας σελίδα κάθε φορα που δημιουργούμε ένα post ή προσθέτουμε κάτι άλλο στο ήδη υπάρχον μας υλικό.

Πως μπορώ να φτιάξω Backlinks.

SEO Backlinks

SEO link building strategy 1

Ο πιο διαδεδομένος τρόπος να φτιάξετε Backlinks είναι με posts σε άλλες σελίδες ίδιου με εσάς ενδιαφέροντος. Εάν για παράδειγμα έχετε μία σελίδα με συνταγές μαγειρικής και ψάχνοντας σε blogs μαγειρικής ανακαλύψετε σε μία συζήτηση να ζητάνε μία συνταγή που δεν υπάρχει ή ακόμα καλύτερα υπάρχει αλλά με διάφορες παραλλαγές, τότε μπορείτε και εσείς να κάνετε μία δημοσίευση στην οποία μεταξύ άλλων θα επισυνάψετε το link που παραπέμπει στη συνταγή στη δική σας σελίδα. Αυτομάτως έχετε δημιουργήσει ένα Backlink.

SEO link building strategy 2

Αναζήτηση για Broken Links σε σελίδες αντίστοιχου με τη δική μας ενδιαφέροντος.

Δεν είναι λίγες οι φορές που κάνουμε μία αναζήτηση στο Google και όταν πατάμε πάνω στο αποτέλεσμα δεν υπάρχει σελίδα, ή ακόμα καλύτερα όταν ψάχνουμε κάποιο section σε μία σελίδα μια όταν το βρίσκουμε πατάμε πάνω και μας βγάζει 404 error.

Μπορούμε λοιπόν με διάφορα εργαλεία που υπάρχουν διαθέσιμα, όπως για παράδειγμα το https://www.brokenlinkcheck.com/ να βρούμε 404 error σε σελίδες με ίδιο αντικείμενο με εμάς και να επικοινωνήσουμε μαζί τους, να τους ενημερώσουμε ότι το συγκεκριμένο link έχει χαλάσει και να τους ζητήσουμε εάν θέλουν να βάλουν ένα δικό μας άρθρο ή κείμενο το οποίο όμως θα παραπέμπει στη δική μας σελίδα.

SEO link building strategy 3

Ένας πολύ αποτελεσματικός αλλά ίσως όχι τόσο «ηθικά» ορθός τρόπος να δημιουργήσετε Backlinks, είναι να το κάνετε με το να βρείτε  που έχουν δημιουργήσει Backlinks οι ανταγωνιστές σας. Το πως μπορεί να γίνει βέβαια δεν θα το αναλύσουμε σε αυτό το Post. Με το τρόπο αυτό είστε σίγουροι σε ένα μεγάλο βαθμό ότι θα  έχετε σε μεγαλύτερο βαθμό το Content Relevancy που αναφέραμε παραπάνω.  

Φυσικά υπάρχουν και άλλοι τρόποι για να δημιουργήσουμε Backlinks όπως επίσης θα πρέπει να είμαστε σε θέση να μπορούμε να προσδιορίσουμε αν η σελίδα από την οποία θέλουμε να δημιουργήσουμε το Backlink είναι ψηλά στην αξιολόγηση της Google. Αυτό όμως είναι θέμα για άλλο post που θα κάνουμε στο μέλλον.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *