Τι είναι το SEO και γιατί είναι σημαντικό

seo omega design

SEO. Το Άγιο Δισκοπότηρο του προγραμματιστή, του σχεδιαστή αλλά και του ιδιοκτήτη μας ιστοσελίδας. Η επόμενη μεγάλη ερώτηση αμέσως μετα τη δημιουργία της, “Πως θα  δούν τη σελίδα μου όλο και περισσότερα μάτια” . Εδώ τα πράγματα αρχίζουν και γίνονται περίπλοκα διότι στην εποχή μας το SEO είναι επιστήμη.

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. S.E.O. είναι τα αρχικά του όρου Search Engine Optimization, δηλαδή ευρετηρίαση στις σελίδες αναζήτησης ή μάλλον στη σελίδα αναζήτησης, αυτή της Google. Η Google έχει δημιουργήσει έναν αλγόριθμο (τον οποίο αλλάζει συνεχώς) και αυτός με τη σειρά του λαμβάνει υπόψιν του κάποια κριτήρια που του έχουν θέσει έτσι ώστε να αξιολογήσει το αν μία ιστοσελίδα έχει το κατάλληλο περιεχόμενο για να είναι ψηλά στη μηχανή αναζήτησης συγκριτικά με όλες τις υπόλοιπες του ίδιου περιεχομένου σελίδες. Δηλαδή στον όρο αναζήτησης “Γυναικεία Ρούχα Νίκαια”, για ποιόν λόγο να βγάλει τη δική σας σελίδα πρώτη στην αναζήτηση και να μη βγάλει του ανταγωνιστή σας που είναι 2 στενά παρακάτω από εσάς.

 

Τα κριτήρια τα οποία υπολογίζει ο αλγόριθμος της Google στην εποχή μας για να σας κατατάξει αντίστοιχα είναι κυρίως το περιεχόμενο της σελίδας ή αλλιώς content, ο χρόνος που μένει ένας επισκέπτης στη σελίδα σας αλλά και ο τρόπος με τον οποίο μπαίνουν οι επισκέπτες στη σελίδα σας. Ναι! Η Google μπορεί να καταλάβει αν κάποιος μπήκε απο κάποια διαφήμιση που κάνατε, η διάβασε κάποιο άρθρο σας ή απλως έψαξε να σας βρεί επειδή είχε στα χέρια του την επαγγελματική σας κάρτα η οποία αναγράφει την ιστοσελίδα σας.

Εννοείται βέβαια ότι ο καλύτερος τρόπος  για να αξιολογηθεί ψηλά η σελίδα σας είναι να μπαίνουν επισκέπτες οργανικά, δηλαδή να ψάχνουν να βρούν εσάς και όχι κάποιος σας εσάς.

Χρόνος φόρτωσης της σελίδας μου.

Ένας πολύ σημαντικός παράγοντας για την κατάταξη σας ψηλά στις αναζητήσεις της Google, είναι και η ταχύτητα την οποία χρειάζεται για να φορτώσει η σελίδα σας.

Ένας παράγοντας που μπορεί να ρίξει μία σελίδα στα “τάρταρα” σε ότι αφορά την κατάταξη της είναι το πόσο χρόνο θέλει για να φορτώσει. Βάσει έρευνας  το 90% των χρηστών παγκοσμίως δεν περιμένει μια σελίδα να φορτώσει πάνω απο 3-4 δευτερόλεπτα. Επίσημα το όριο απο τη Google για να αρχίσει να βλέπει σοβαρά τη σελίδα σας είναι τα 3 δευτερόλεπτα.

Φυσικά υπάρχουν πάρα πολλοί τρόποι για να διορθωθεί αυτό, όπως βέβαια υπάρχουν και πολλά εργαλεία για να ελέγξουμε εάν η ιστοσελίδα μας χρήζει διόρθωσης. 

Βασικές ενέργειες που συνήθως είναι αναγκαίες είναι το image opitimization δηλαδή να ρίξουμε τη χωρητικότητα ή αλλιώς να συμπιέσουμε το μέγεθος των εικόνων που ανεβάζουμε στο site μας, και να μπορέσουμε αν μεταφέρουμε τον κώδικα Css και Javascript που φορτώνει η αρχική μας σελίδα στο τέλος της και όχι στη αρχή αφού πρώτα τον ελαχιστοποιήσουμε (Minimize). 

Πως μπορεί να βγεί ψηλά στη Google η σελίδα μου;

Όπως αναφέραμε και παραπάνω υπάρχουν πολύ συγκεκριμένα κριτήρια για να ευρετηριαστεί ψηλά η σελίδα σας απο τη Google. Δεν θα αξιολογηθεί υψηλότερα μία ιστοσελίδα που δίνει πολλά λεφτά σε διαφήμιση στο Facebook συνεπώς έχει και πολύ μεγάλη επισκεψιμότητα, θα αξιολογηθεί όμως ψηλά μία σελίδα που έχει ένα  blog το οποίο προσελκύει κόσμο οργανικά (χωρίς διαφήμιση δηλαδή), ο οποίος μπαίνει γράφει την άποψη του στο blog και σπαταλά περισσότερο χρόνο αλλά και ποιοτικότερο.

Ο χρόνος που περνάνε οι επισκέπτες στην σελίδα σας, είναι ένας παράγοντας τον οποίο η Google τον λαμβάνει πάρα πολύ σοβαρά. Συμπερασματικά μιλώντας εάν κάποιος μείνει 10 λεπτά σε μια σελίδα 2 πράγματα μπορεί να συμβαίνουν:

  1. Έχει βρει πληροφορίες σχετικά με κάποια αναζήτηση που έκανε, συνεπώς ενημερώνεται για κάτι το οποίο τον ενδιαφέρει.
  2. Το περιεχόμενο της σελίδας σας είναι τρομερά ενδιαφέρον για  στον επισκέπτη, γι αυτό το λόγο περιηγείται σε αυτήν με αποτέλεσμα να μένει μέσα πολύ ώρα.

Άρα λοιπόν καταλήγουμε πως το περιεχόμενο μίας σελίδας παίζει πολύ σημαντικό ρόλο πλέον. Θα πρέπει η λοιπόν η σελίδα σας να είναι πόλος έλξης πληροφοριών για το κοινό. Με άλλα λόγια ο καλύτερος τρόπος για να μπορέσετε να έχετε αξιόλογο περιεχόμενο θα πρέπει να έχετε blog posts στην σελίδα σας, με τα οποία θα αναλύετε θέματε και προβήματα του αντικειμένου σας. Με αυτό τον τρόπο και με την πάροδο του χρόνου φυσικά ο οποίος παίζει και το μεγαλύτερο παράγοντα, θα αρχίσει να έχει κίνηση η σελίδα σας απο εξωγενείς οργανικούς αποδέκτες οι οποίοι μπαίνοντας στη σελίδα σας θα περνάνε χρόνο ο οποίος θα είναι ουσιστικός αφού θα διαβάζουν τα θέματα σας, θα λαμβάνουν μέρες στις συζητήσεις σας κλπ. 

Το SEO λοιπόν είναι είναι ένα απαραίτητο εργαλείο στις μέρες μας για την οργανική ανάπτυξη μίας ιστοσελίδας. Ουσιαστικά είναι διαφήμιση χωρίς χρήματα. Το να μπορείς να βγαίνεις ψηλά στη Google ακόμα και στην πρώτη σελίδα των αναζητήσεων χωρίς να κάνεις διαφήμιση.

Leave a Reply

Your email address will not be published.